خوراک آراِس‌اِس

زنده‌یاد فرندفید

نوشته‌شده در

ff

تقریبن ۷ سال پیش بود که این مطلب را برای توییتر و فرندفید نوشتم. حالا فرندفید دارد برای همیشه تعطیل می‌شود. برای من فرندفید یک شبکه‌ی اجتماعی خشک و خالی نبود که همه تقلبی باشند. در فرندفید زندگی کردم با خبرهای خوب، خبرهای بد. با خنده، اخم، گریه، قهر، کل‌کل، دعوا و آشتی، همه‌چیز. همه‌چیز را با هم داشت. یک جزیره‌ی کوچک که در آن زندگی خوبی داشتیم. از همان اول به فرندفید می‌گفتم مدرسه‌ی علوم انسانی و حالا این مدرسه دارد تعطیل می‌شود. تنها مدرسه‌ای که شاگردهایش از تعطیلی آن خوشحال نیستند. در فرندفید دوستانی پیدا کردم که خودشان هستند و ادا در نمی‌آورند. در فرندفید قد کشیدم، بزرگ شدم. سرخوش شدم، غصه خوردم، تلخی چشیدم اما هیچ‌وقت تب فرندفید از فایرفاکسم حذف نشد.
و بهترین اتفاق، بهترین اتفاق زندگی من در فرندفید افتاد، جایی که گلاب را شناختم و شد همه‌ی زندگی من، حقیقت و رؤیای من. فرندفید به خاطر همه‌ی بد و خوب‌هایش اگر فراموش شود، با هیچ شعله‌ای در زندگی من خاکستر نمی‌شود چون جایی بود که من به بهترینم رسیدم و شادی‌ام ابدی شد.

قرار است یکی دو روز دیگر فرندفیدی روی اینترنت نباشد. دیکتاتوری فقط در زندگی واقعی نیست، در اینترنت هم هست. یک روز صاحبش تصمیم می‌گیرد فرندفید را بفروشد به زاکربرگ و یک روز دیگر زاکربرگ تصمیم می‌گیرد فرندفید را تعطیل کند. از ما هم کاری جز سر و صدا برنمی‌آید، مثل اینجا، آنجا، همه‌جا. اما مثل همه‌ی زنده‌یادها، یاد فرندفید همیشه با ما هست. هیچ سایت مشابهی فرندفید نمی‌شود، لااقل برای من نمی‌شود.
در آخر به‌خاطر همه‌ی اتفاق‌هایی که در فرندفید برای من افتاد و به‌خاطر بهترین اتفاق، ازت ممنونم فرندفید.

پاسخی بگذارید

