ثوابی‌نامه‌ی برزیل · جام جهانی ۲۰۱۴ · طنز

توزیع پوشش مناسب در برزیل

ثوابی‌نامه‌ی برزیل – روز اول

بسم رب العلما و المجتهدین

دیشب خسته از سفری طولانی، وارد سائو پائولو شدم. قرار بر این بود که ابتدا در کنار قهرمانان تیم ملی والیبال کشور اسلامی‌مان باشم، وقتی کارشان تمام شد به وضع فوتبال هم رسیدگی کنم. می‌دانستم امروز امور طاقت‌فرسایی انتظارم را می‌کشد بنابراین تصمیم گرفتم کلیه‌ی مراحل امر به معروف و نهی از منکر و پروژه‌ی عفاف و حجاب را کان لم یکن تلقی کنم. سعی کردم با چشمانی نیمه‌باز به اتاقم در هتل مجللی که نامش را هم نمی‌دانم بروم. زنی، که هیچ بویی از عفت نبرده بود مرا به اتاقم راهنمایی کرد. من شرمم می‌آید حتی از واژه‌ی متبرک زن برای او استفاده کنم، چه کنم این دفتر مانند مجلس آزاد نیست و مجبور به رعایت ادبم.
از بخت و اقبال بد اتاق من در طبقه‌ی دهم هتل قرار داشت. با اینکه همه‌ی دوستان سفارش کرده بودند سوار آسانسور نشوم اما چاره‌ای نبود. پرواز طولانی بود و من هم خسته.  می‌خواهم بدانید که خداوند در چه مخمصه‌هایی انسان را آزمایش می‌کند. استغفرالله‌گویان با آن زنک وارد آسانسور شدم و تا رسیدن به طبقه‌ی دهم پلک برهم نزدم مبادا به خواب بروم و خطایی از من سر بزند. آنچه گذشت را نور برنزی بدن آن زنک، اجازه نداد ببینم.
امروز صبح بعد از نماز، نان و پنیری را که از ایران آورده بودم خوردم و بدون فوت وقت و نظر به غیر، از هتل خارج شدم. اتوبوس حامل پوشش‌های مناسب، آماده بود تا مرا به محل بازی والیبال ایران و برزیل برساند.
پس از رسیدن به ورزشگاه، دم در سالن ایستادم و سعی کردم با اینکه دشوار بود سربه‌زیر باشم و لبخند بر لب داشته باشم. علاوه بر آن، عطر خوشبویی که قبل از سفر برزیل، از مشهدالرضا خریده بود اثر کرده بود. با همین تأثیر و نفوذ تصمیم گرفتم مأموریتی را که جناب مهندس سپرده بود عملی کنم. با روی خوشی که نشان دادم، بانوان برزیلی به سمت من آمدند. بهترین فرصت بود تا شروع به توزیع پوشش مناسب کنم. برایم جالب بود که استقبال شد. اول یکی دو نفر علاقه نشان دادند تا پوشش‌های مناسب زردرنگی را که مشابه با پیراهن تیم ملی برزیل بود، از من دریافت کنند. کم‌کم این جمعیت زیاد شد و یک آن نگاهی به سالن انداختم دیدم که ماشاءالله درصد زیادی دچار پوشش مناسب شده‌اند. البته تناسب آن تی‌شرت‌های پوشیده‌تر به اندازه‌ی چادر تأثیرگذار نبود اما خب چادر زرد پیشنهاد ضایعی بود و خوب شد که انتخاب نشد. برزیلی‌ها از این پوشش‌های مناسب ذوق‌زده بودند، ولی به هر حال هستند عده‌ای سلطنت‌طلب که همه‌جا دشنام و ناسزا سر بدهند علیه ما. مهم این بود که خانم‌های برزیلی بسیار خوشحال و راضی بودند.
پس از پایان بازی هم که دلیرمردان مسلمان ایرانی، ابرقدرت والیبال دنیا را سه بر صفر شکست دادند و شادمان کردند، دیگر چیزی متوجه نشدم جز اینکه مالامال شدم از پوشش‌های مناسب و از حال رفتم.
به هتل که آمدم نایی برای هیچ کاری نبود. بر روی تخت از هوش رفتم. تا اینکه با صدای تلفن از خواب بیدار شدم. جناب مهندس بود و بسیار تشکر کرد از اینکه با توزیع پوشش مناسب توانسته‌ام کاری انقلابی انجام دهم. صداوسیما توانسته بود این پیروزی عظیم ملت را با کمترین تأخیر و کمترین تصویر آهسته نشان دهد. حال آنکه شنیدم تلویزیون برزیل به دلیل وجود پوشش مناسب نزد تماشاچیان، خود اقدام به سانسور تصاویر و پخش تصاویر آهسته کرده است، و این چیزی از ارزش‌های پوشش مناسب ما نزد جهانیان نمی‌کاهد. حماسه‌ی امروز افتخاری بود برای اسلام و مسلمین.

و من الله توفیق
خادم ملت: ثوابی
شنبه نهم شعبان‌المعظم‌له ۱۴۳۵ هجری قمری
مصادف با ۱۷ خرداد ماه هجری شمسی

3 دیدگاه برای «توزیع پوشش مناسب در برزیل»

پاسخی بگذارید

