خوراک آراِس‌اِس

از داشته‌های نداشته

نوشته‌شده در

دارم فکر می‌کنم ارزش دلار این روزها معادل چند ریال است یا اینکه قیمت سکه و طلا تا عرش خدا بالا می‌رود و زمین نمی‌خورد غیر از اینکه روی زندگی من و دیگران تاثیر می‌گذارد، بر افکار و رفتار من و دیگران هم اثر دارد. اصلن مگر مهم است؟ به قول پدرم از نداشته‌هامون نگو، از داشته‌ها حرف بزن.
در این مدت هر وقت جنسی از مایحتاج زندگی مردم به سمت گرانی رفته، خود همین مردم ندار (منظورم ندارهای واقعی نیست) کارتن کارتن جنس را در خانه‌هایشان انبار کردند تا مبادا آن جنس نایاب بشود و آن‌ها از قافله عقب بیفتند. فرقی ندارد، من و شما نداریم. خیلی از خانواده‌های ما همین کار را کردند. خیلی‌ها هم این کار را نکردند که با آن‌ها کاری ندارم. ما هنوز رفتارهای خودمان را نتوانسته‌ایم درست کنیم و از کل دنیا انتظار داریم که رفتارش را نسبت به ما درست کند. در حالی که خیلی جاها به خاطر یک تغییر جزئی قیمت، کشورها دچار بحران اقتصادی می‌شوند و مملکت به اعتصاب و اعتراض کشیده می‌شود، اینجا همه دربه‌در دنبال این هستیم که چه چیزی بخریم، پس‌فردا که گران شد ضرر نکنیم. ما اول به یک انقلاب درونی و شخصی نیاز داریم. تا این اتفاق برای خودمان نیفتد، همه خواهند برد و خواهند برد در حالی که ما دنبال این هستیم که یک کارتن شوما را به قیمت دیروز بخریم.
این‌گونه است که هر روز شرایط برای من و امثال من سخت‌تر می‌شود و حسرت بسیاری از سادگی‌های زندگی را تا ابد خواهیم خورد.

پاسخی بگذارید

