خوراک آراِس‌اِس

با فال حافظ مملکت اصلاح نخواهد شد

نوشته‌شده در

اعتراف می‌کنم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۰ به عنوان کسی که اولین بار بود می‌توانست رای بدهد و تنها همان یک بار را هم رای داد که بعد از تعویض شناسنامه، سند آن هم از بین رفت، بیش از اینکه دقت کنم از خاتمی چه می‌خواهم، جو خاتمی مرا گرفت و یزدی بودن او هم در رای من تاثیر زیادی داشت. البته شعارهای جامعه‌ی مدنی، اصلاحات و مردم‌سالاری دینی همه از دوم خرداد باقی بود و فکر می‌کردم ۴ سال دیگر زمان لازم است تا مقدمه تبدیل به متن شود. متنی که هرگز نوشته نشد و در همان مقدمه باقی ماند. سید محمد خاتمی، شخصیت فرهنگی دیوان حافظ به دست شد رئیس جمهور منتخب من که البته در آن ۴ سال همیشه از رای خودم دفاع کردم.
از اینکه منتی بر سرم گذاشته شود خوشم نمی‌آید. به هر حال هر کسی وظیفه‌ای دارد، وظیفه‌ی پدر من این نیست که کارهایی را که به خاطر من انجام داده است به رخم بکشد. اگر به خاطر خاتمی بعضی از چیزها به دست آمده، به خاطر خاتمی خیلی چیزها هم به دست نیامده. خاتمی حق ندارد به خاطر کارهایی که به قول خودش برای ملت انجام داده است منتی بر سر آن‌ها بگذارد، وظیفه‌ی او عمل به شعارهایی بوده که داده است و بخشی از آن‌ها نیز عملی شده است. منت را باید مردم بر سر رئیس جمهور بگذارند که به او رای داده‌اند و حق دارند از او به خاطر شعارهایش طلبکار باشند.
این روزها می‌شنوم که خیلی‌ها بیان می‌کنند هدف از شرکت در انتخابات رای نیاوردن رئیس جمهور فعلی است بنابراین به کاندیدای اصلاح‌طلبی رای خواهیم داد که فکر می‌کنیم رای بیشتری دارد. این که از کجا می توان مطمئن شد کدام کاندیدا آراء بیشتری دارد هم جای سؤال دارد. به هر روی باید به خودمان و اطرافیانمان که قصد شرکت در انتخابات را دارند متذکر شویم که به دلیل اینکه شرط ریاست جمهوری یک شخص، آوردن بیش از ۵۰ درصد آراء ماخوذه است، پس فرقی ندارد که به کدام شخص غیر از محمود احمدی‌نژاد رای بدهیم. در این دور باید به شخصی رای بدهیم که فکر می‌کنیم اهداف نزدیک‌تری به نظرات ما دارد. پس سعی کنید اسیر جو نشوید که با فال حافظ مملکت اصلاح نخواهد شد.

پاسخی بگذارید

