موسیقی

شب عاقبت شب شد

حدود یک ماه پیش ای‌میلی را از وب‌سایت رسمی داریوش اقبالی دریافت کردم، که خبر از پیش‌فروش آلبوم جدید او یعنی «معجزه‌ی خاموش» می‌داد. خبر خوشحال‌کننده‌ای بود، پس از چهار سال از انتشار آلبوم درخشان «راه من» داریوش دست به کار جدیدی زده بود. قرار بر این بود که آلبوم جدید داریوش که توسط کمپانی جدیدالتأسیس خودش تهیه شده بود تنها از طریق وب‌سایت خودش به فروش برود.
مشتاق شدم که روشی برای تهیه‌ی این آلبوم در ایران پیدا کنم و با راهنمایی دوستانم در فرندفید راه تهیه‌ی آن را پیدا کردم. اگر مشتاق به دانستن آن هستید از طریق فرم ارتباط با من تماس بگیرید. وجه مورد نظر را تهیه کردم و منتظرم تا آلبوم «معجزه‌ی خاموش» به صورت اصل و با امضای داریوش عزیز به دستم برسد.
تاریخ انتشار آلبوم در سایت ۱۵م ژانویه اعلام شده است. اگر پی‌گیر وبلاگ داریوش باشید که این‌روزها مرتب به‌روز می‌شود و این جای خوشحالی دارد. داریوش از سفرهایش گفته و در این مطلب نوشته است:

هوای هامبورگ بسیار سرداست و فردا ۳۱ دسامبر برای هموطنانم آخرین برنامه این تور را برگزار می کنم و سپس برای رسیدگی به چند کار هنری و مخصوصا تصمیم گیری نهایی در مورد موزیک ویدیوی شطرنج به دبی خواهم رفت و اگر خواست خداوند باشد ۱۲ ژانویه به لوس آنجلس به آغوش خانواده ام بازمی گردم تا ما بقی سی دی های خریداری شده از سایت را امضاء کنم و در ۱۵ ژانویه برای آنهایی که این راه را با خرید از وب سایت تائید کرده اند ارسال گردد.

اما در عین ناباوری دیروز در حالی که ۹ ژانویه بود، آلبوم «معجزه‌ی خاموش» در بسیاری از سایت‌های اینترنتی برای دانلود گذاشته شد. در حالی که داریوش خود در لوس‌آنجلس نیست و این آلبوم قرار بوده است ۱۵م ژانویه به صورت رسمی منتشر شود. اولین سؤال این است که آلبوم چگونه پیش از انتشار، به دست این سایت‌ها رسیده است. دومین سؤال این است که چه کسی در غیاب داریوش از پشت به او خنجر زده است و زحمات بزرگان ترانه و موسیقی کشور را با یک ندانم‌کاری به باد داده است؟
مسلمآ علاقمندان و طرفداران داریوش در خارج از کشور به حرکت زیبای داریوش برای فروش آلبوم‌ش از طریق وب‌سایت جواب مثبت داده‌اند. به هر حال خرید آلبوم اصل برای آن‌ها مثل آب خوردن است. عده‌ای هم مثل من در داخل ایران به صورتی آلبوم اصل را پیش‌خرید کرده‌اند. می‌ماند عده‌ی دیگری در داخل ایران که تقبل هزینه‌ی نسبتآ بالای آلبوم اصل و یا پیدا کردن روش خرید آن برای‌شان ناممکن است، که به آن‌ها خرده‌ای نیست.
من هزینه‌ی آلبوم اصل را پرداخت کرده‌ام و منتظر آن با امضای داریوش عزیز می‌مانم، البته شوق و عشق به داریوش باعث شد من هم آلبوم غیرفانونی منتشر شده را دانلود کنم، اما مسلمآ این ظلم به داریوش و علی‌الخصوص جامعه‌ی هنری و مردمی که در حمایت از این جامعه‌ی شکننده هزینه پرداخت می‌کنند، هیچ‌گاه بخشیده نخواهد شد. به دنبال مقصر نباشیم که مقصر خود ماییم.

+ عنوان مطلب قسمتی از ترانه‌ی «معجزه‌ی خاموش» نوشته‌ی ایرج جنتی عطایی

پاسخی بگذارید

