خوراک آراِس‌اِس

آخر خون، ته شکنجه

نوشته‌شده در

برای تلنگر به من و امثال من این مطلب نازلی لازم است. جدآ که راست می‌گوید وقتی می‌نویسد:

شما ايرانی های همه جای اين دنيای بزرگ يک مشت زباله انسانی هستيد! نمونه اش هم اين تفکرات عمداً مزخرفتان در وبلاگ های مزخرف ترتان است و اين احساس سفيد پوست بودن و جهان اولی بودن تان! نمونه دوم اش هم اين وب سايت شديداً آشغال بالاترين است که از آنجايی که همه شما از بيخ بلوند و سفيد هستيد نياز می بينيد سقوط هواپيما در فرودگاه لندن تبديل به موضوع داغ شود اما اينکه اسراييل دارد زنده زنده مردم را در غزه می کشد، به شما ربطی ندارد و شما اصولاً طرفدار اسراييل هستيد چرا که جمهوری اسلامی از ارث باباتان به فلسطين کمک می کند!

البته اینکه نازلی می‌گوید همه زیاده‌روی است. در مورد بقیه نمی‌دانم. اما من از خودم متنفر شدم وقتی غزه اینگونه در ستم می‌سوزد و ککم هم نمی‌گزد. آهای اسرائیلی‌ها با همه‌ی شما هستم من هلوکاست را نفی نکرده‌ام. من تمام فیلم‌های هالیوودی درباره‌ی هیتلر و جنگ جهانی را ستوده‌ام. من از اینکه انسانیت به لجن کشیده شد در جنگ جهانی حالم به هم خورده است. این تا اینجا، اما دلیل نمی‌شود بی‌خیال این حرمت‌شکنی شما در نوار غزه باشیم. ما برای رسیدن به انسانیت و صلح در تمام نقطه‌های این زمین نوشته‌ایم و فریاد زده‌ایم. حالا سیب زمینی شده‌ایم. حالا فاشیست و نژادپرستیم. حالا گند زده‌ایم به تمام حرف‌ها و واژه‌ها و ترانه‌های مقدسی که سروده‌ایم و خوانده‌ایم. دلم گرفت از اینکه دلم برای غزه نسوخت در لحظه‌ی اول. دل سوزاندن برای غزه یک حس ترحم نیست، اینکه فاتحه‌ی انسانیت خوانده می‌شود دردآور است. حال می‌خواهد به دست جمهوری اسلامی باشد، می‌خواهد به دست آمریکا باشد یا به دست اسرائیل. بحث بر سر دین و ملیت و عقیده‌ها نیست، مرده‌شوی عقیده‌ای که اینگونه به جان بشریت می‌افتد را ببرند.
اینکه دولت جمهوری اسلامی به فلسطین و حزب‌الله و هزار جای دیگر کمک می‌کند درست اما این وسط جان مردم در میان است. مرد و زن و بچه فرقی نمی‌کند. جان انسان عزیز است. اینکه از کمک‌رسانی سازمان ملل و سازمان‌های انسانی جلوگیری می‌کنید چه مفهومی دارد؟
این شکنجه‌های انسانی باید از بین برود حتی اگر رؤسای جهان یهودی باشند، بحث ضدیت با یهودیت مطرح نیست بحث انسانیت است. نمی‌دانم چرا دلم می‌خواهد به استیون اسپیلبرگ عزیزی که نماد سینمای قدرتمند است بگویم یک بار هم خارج از یهودیت به انسانیت ادای دین کن. با این انسانیت پایمال به یاد "سال ۲۰۰۰" اردلان سرفراز می‌افتم که چگونه این روزها را پیش‌بینی کرده بود:
تو اون روزایی که میاد، کسی به فکر کسی نیست
هرکی به فکر خودشه، به فکر فریادرسی نیست
همه به هم بی‌اعتنا، حتی به مرگ همدیگه
کسی اگه کمک بخواد کی می‌دونه اون چی میگه
و یا "تراژدی" هاتف در تکمیل سال ۲۰۰۰:
قرن انهدام گل، رعشه بر اندام پل
سمفونی از مرگ عشق، تو کلید تلخ سل
موسم حادثه‌ها، قرن توبیخ صدا
دوره‌ی ترویج کفر، گریه در سوگ خدا
مثل حسی ابدی، یا یه کابوس بدی
قرن بیست و یکمه، اسم این تراژدی
کاش برسد روزی که این کابوس بد خواب و بیداری انسان‌ها را شکنجه نکند.
لینک‌های بالاترین:
آشویتز … شصت سال بعد … غزه
قطع طولانی مدت برق در غزه
آنچه که این روزها بر غزه می‌گذرد
مرتبط: انسانیت تابع مد روز نیست

+ عنوان مطلب قسمتی از ترانه‌ی "راه من" از شهیار قنبری

یک پاسخ »

  1. ولی من نظرم اینه که به من چه !!! می دونی چرا ؟ چون می دونم اگه یه روز ما هم همچین بلایی سرمون بیاد نهاسرائیل نه فلسطین نه عراق نه هیچ جای دیگه ی این دنیا دلش برامون نمی سوزه . من مخالف جنگم و از این کشت و کشتارا اصلا خوشم نمیاد . ولی با این حال نه نوار غزه به من ربط داره نه فلسطین نه اسرائیل . بهتره برن مشکلشونو راحت تر از اینا حل کنن . اگه مشکل سر یه نواره بدن من از روش برای جفتشون یه کپی بگیرم که داشته باشن!!!!

    دوست داشتن

    پاسخ
  2. نظر نازلی جالب بود مخصوصا این قسمتش «اسراييل دارد زنده زنده مردم را در غزه می کشد» مگه مرده رو هم میشه کشت؟ که اونجا دارن زنده میکشنشون؟
    زباله انسانی هم فقط خودش و امثال خودش , که جز فضولی و پرو بازی کار دیگه ای نمی کنه یکی نیست بگه اخه منو تورو سنن تو اگه طبیب بودی سر خود دوا نمودی…

    دوست داشتن

    پاسخ
  3. این جناب نازلی تره هاشو برای مردم آفریقا هم خرد کرده!!!؟ اتیوپی، سومالی، اوگاندا، سودان و …
    در ضمن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    دوست داشتن

    پاسخ
  4. فواد جان…
    قبل از اینکه به دنبال قبول یا رد مسئله ای باشیم.. چه خوب است که بتوانیم کمی تجزیه تحلیل کنیم …. و در این موضوع با سانسور شدید تاریخی که صورت میگیره ما حتی دقیقا نمی دونیم که اسراییل چطوری اسراییل شد و غزه چطوری غزه….
    اما بیشتر از اینکه به حال خودمان افسوس بخورم به حال فلسطینیهایی افسوس می خورم که نه در آتش آزاذی خود… که در آتش دلارهایی می سوزد که از جانب ایران و فقط و فقط برای ادامه وجود و حضور در آنجا خرج می کند… فقط برای تایید کردن این نکته که احمقهای دیگری هم غیر از ایرانیها هستند که تمدن و گفتمان نمی فهمند و زبان زبان اسلحه و ترور و بمب و موشک است ….

    من به شخصه هیچ وقت از ملتی که آینده و سرنوشت و آزادی خود را به دلارهای ایرانی آنهم توسط مردانی مثل خالد مشعل تروریست فروخته … همدردی نمی کنم…. کلید تمام مشکلات خاورمیانه ایران است … ایران شرور !
    فکر نمی کنم باعث افتخار ایرانی غیور و متمدن یاشه !

    دوست داشتن

    پاسخ

پاسخی بگذارید

