شخصی · طنز

درباره‌ی حضرت میخ و زابغر

درباره‌ی حضرت میخ:
دوستانی که از همان اوایل آغاز به کار
راه من وبلاگ را می‌خوانند می‌دانند که درصد بالایی از نوشته‌های من طنز بود که بعد از آمدن
زابغر دیگر تک و توک در اینجا
طنز نوشتم. با آمدن زابغر حضرت میخ هم متولد شد. خب عده‌ای هویت واقعی حضرت را
می‌دانند و عده‌ی دیگری خیر. فکر می‌کردم بودن این شخصیت مجازی و جدا بودنش از
شخصیت جدی من ابتکار جالبی‌ست و حتی در توییتر هم اکانت حضرت را ساختم که طرفداران
خاص خودش را داشت گرچه بسته به حال و روز من گاهی فعال بود و مواقعی غیرفعال. بعضی
از دوستان توییتر هم هویت واقعی حضرت میخ را فهمیدند. البته من هیچ اصراری مبنی بر
پنهان بودن هویت حضرت نداشتم و ندارم، چون بالاخره عده‌ی زیادی از خوانندگان مطالبش
می‌شناختنش. کامنت گذاشت حضرت میخ هم به فراخور مطلب بود که برای بار طنزی که داشت
از او استفاده می‌کردم. اما یک سوء تفاهم به وجود آمده دیشب مرا بر این داشت که این
توضیحات تکمیلی را بدهم. احساس می‌کنم یک اشتباه کرده‌ام. از دوست عزیزی که مطمئن
است من قصد سر کار گذاشتنش را داشته‌ام صمیمانه عذر می‌خواهم و امیدوارم این
عذرخواهی مرا بپذیرد. من در زندگیم از وقتی که سر عقل آمده‌ام نه قصد اذیت و آزار
کسی را داشته‌ام و نه خواسته‌ام کسی را به بازی بگیرم. حس می‌کردم حضور مجازی حضرت
میخ لازم است که شاید اشتباه می‌کردم. حالا منطقی‌تر بررسی می‌کنم و می‌پرسم که آیا
از نظر شما خوانندگان اینجا که خوانندگان احتمالی زابغر هم هستید حضور مجازی حضرت
میخ به عنوان کامنت‌گذار و پیغمبر توییتر و نه در جاهای دیگر مشکلی دارد یا خیر؟
پاسخ شما برای این شخصیت مجازی مهم است، ممنون می‌شوم بنویسید.

قرار بود
دیروز پیش از این سوء تفاهم یک مطلب کلی در مورد زابغر بنویسم که فرصت نشد حالا
بخوانید:

درباره‌ی زابغر:
زابغر در لغت با استناد به فرهنگ
دکتر محمد معین اینگونه معنی شده است: آن باشد که کسی دهان خود پر باد کند و دیگری
چنان دستی بر آن زند که باد از دهان وی با صدا خارج شود.
بر اساس همین معنی
درخور و استثنایی و با توجه به اینکه شنیده‌ایم ایرانیان مردمانی فرهنگ‌دوست و
انتقادپذیر می‌باشند مجله‌ی طنز زابغر شکل گرفت که البته هر از گاهی توقف‌هایی در
فعالیت داشته است. دکتر شنگول و حضرت میخ از بنیان‌گزاران این عرصه‌ی تلاش و خلاقیت
هستند که فعالیت‌های عظیمی در شاد کردن مردم داشته‌اند هر چند که نتیجه‌ی چندانی
نگرفته‌اند. در جامعه‌ای که مشکلات و نابرابری‌ها خندیدن را سخت و ممتنع نموده است
نشاندن لبخند بر لب مردمانش مسئولیت سنگینی‌ست. بنابر همین اصل از پیش تعیین‌شده در
دوره‌ی جدید فعالیت زابغر طراحی سایت دستخوش تغییر شد و دو نویسنده‌ی گرامی و
همچنین درپیت به نویسندگان محترم و بیخود قبلی اضافه شدند با نام‌های جغور بغور و
آقای ویبره که ترتیب نام‌ها عکس حروف الفباست.
قصد نویسندگان این مجله فقط خنداندن
شماست و لاغیر حالا اگر اتفاق دیگری افتاد و از خنده ریسه رفتید و سکته کردید دیگر
تقصیر بی‌جنبگی خودتان است وگرنه چنان آش دهن‌سوزی هم نیست مطالب. تا حد ممکن خط
قرمزها رعایت نمی‌شود بنابراین از ورود کودکان بالای شش ماه استقبال می‌شود. برای
شما راسته‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که توضیح هر کدام در جلوی گزینه‌ی مورد
نظر آمده است خوراک راسته‌ی انتخابی را به خوراک‌خوان خود اضافه کنید و برای
اطلاعات بیشتر از صفحه‌ی ارتباط استفاده کنید. سؤال‌های بی‌مورد تقلب محسوب شده و
به آن نمره‌ی شنیع 0/25 تعلق می‌گیرد.
امیدواریم تلاش همکاران ما در هر راستایی
که صورت می‌گیرد شما بخندید در غیر اینصورت حسابشان با حضرت میخ است. هر گونه
پیشنهاد، انتقاد، فحش (اعم از ناموسی و بی‌ناموسی)، شعار و گوجه‌فرنگی پوسیده به
شورای امنیت و همینطور بیت حضرات ارجاع داده می‌شود. کمک‌های مالی خود را به
نمایندگی از کمیته‌ی امداد حضرت میخ به پمپ بنزین، قصابی، بقالی و ایران‌خودرو
تحویل بدهید.
از اینکه وقت شریفتان را در اختیار ما گذاشتید صمیمانه شرمنده‌ایم
به ادامه‌ی زابغر توجه فرمایید.

4 دیدگاه برای «درباره‌ی حضرت میخ و زابغر»

  1. اول اين كه ديروز بعد از يك روز پيكار كامل و نبرد پر از خونين و مالين و كندو كاو با اونجاهاش فهميدم كه بعله مشكل كامي از اونجاهاشه يعني گرافيگشه. حالا رفتم از يكي كارت گرافيكشو كه به عنوان تستر ازش استفاده ميكرد و اينها گرفتم و اينها. حالا زنگ زده ميگه بيار ميگم مرتيكه يارو مگه نميدوني زابغر گفته دستت آبه بنداز زمين و اينهاو كلا اينها.
    حالا اون كسي كه سر كار گذاشته بودي واينها كه نيت شما هم خير بوده شكي نيست و اينها. يك بار از من پرسيد كه اين حضرت ميخ كيه بهش گفتم والله بلا ملا اگه بدونم و اينها. و خلاصه اينها.

    دوست داشتن

پاسخی بگذارید

