خوراک آراِس‌اِس

یاهو که یابو نیست

نوشته‌شده در

هموطن و رهگذر عزیز می‌دانی چندی‌ست من دیگر آن غیرت و عرق ملی را ندارم.
خیلی پیش‌تر از اینکه نام کشورم از صحنه‌ی یاهو محو شود نام خودم از پهنه‌ی عظیم
سرزمینم خط خورده است. نمی‌خواهم ناامیدت کنم.
همیشه زورمان به کسانی رسده که
حقی بر گردنشان نداریم. ما مردم ایران هستیم نه دولت ایران؟ مگر یاهو را اشتباه
خوانده‌ایم، یابو؟ مطمئنآ این شرکت کارمندان معتبر ایرانی هم دارد مثل گوگل و
شرکت‌های دیگر. قبل از اینکه تمام نفرتت را بر سر یاهو بترکانی من ایرانی را روشن
کن. مردم ایران؟ مگر مردم ایران می‌دانند یاهو اصلآ چیست؟ گمان می‌کنند یا هو
است.
ما دولت ایران نیستیم؟ چه کسی از اینکه سرمایه‌اش سهمیه‌بندی می‌شود ناراضی
است؟ چه کسی از اینکه حق عده‌ای در این جامعه ضایع می‌شود می‌رنجد؟ چه کسی به
ساماندهی حقوق حقه‌اش و آزادی‌اش اعتراض می‌کند؟ مگر ندیدی آن کس که آبروی این مردم
را می‌برد در نزدشان عزیزتر است؟
یاهو یک شرکت خصوصی است. اینکه بخش عظیمی از
اقتصاد دنیا در دست یهودی‌هاست انکار ندارد. اصلآ یاهو دوست ندارد نام ایران در
لیست کشورهایش باشد مثل تلویزیون ملی جمهوری اسلامی که ملیت شخصیت‌های اسرائیلی را
منعکس نمی‌کند. تا به حال به تلویزیون جمهوری اسلامی معترض شده‌اید شمایی که دولت
ایران نیستید؟
خلیج فارس به نام ایران بود اما یاهو که به نام ایران نیست. چند
درصد از کاربران این سایت ایرانی‌اند. قبل از این هم شرکت‌های کوچکتر از یاهو نام
ایران را حذف کرده بودند کسی اعتراضی نکرد. همیشه قطره قطره جمع گردد.
من از
جی‌میل استفاده می‌کنم. با یاهو هم چت می‌کنم. اصلآ وقتی برای من مهم نیست که دولت
کشورم هویتم را به لجن کشیده است چرا باید چوبش را بر سر کس دیگری فرود
آورم؟
کسی می‌داند که مولانا برای چه از ایران رفت، خودش گفته است. برای این
مردم شاید همین هم زیادی است. گوگل هم که نرم‌افزارهایش را از ایرانی‌ها دریغ
می‌کند. تعریف غیرت این روزها چقدر مزخرف شده است. ما چقدر سر و صدایمان در دنیا
زیاد است. مسلم این است که خود یاهو هم مثل تمام آمریکایی‌ها می‌داند که ما دولت
ایران نیستیم اما فعلآ که چیز دیگری جز این می‌بیند به هر حال یاهو که یابو
نیست.

یک پاسخ »

  1. فرمایش شما صحیح به نظر من یاهو با این کارش به خودش بیشتر صدمه زده تا ما . ما ایرانیا یاهو نباشه یه یابو دیگه پیدا می کنیم برا تلپ شدن چیزی که تو اینترنت زیاده یابوئه :دی … اما مساله اینجاست که این یه نوع تحریمه .. وقتی که ادم می ره وارد یه سایت بشه و می گن چون تو ایرانی هستی نمی تونی وارد بشی این ادمو خورد می کنه له می کنه . می دونی چرا ؟ چون من و تو و این و اون انقدر به ایرانی بودنمون اهمیت می دیم و انقدر ملیتمون برامون مهمه که می بینیم اینطور باهامون برخورد می شه شاکی می شیم . اما اونایی که اون بالا نشستن تا به حال اصلا ایمیل چک کردن ؟؟ من از اینکه یاهو بخواد اسم ایرانو حذف کنه یا سایتا نذارن ایرانیا وارد صفحشون بشن ناراحت نمی شم اما بیشتر از این ناراحت می شم که همه این حرکتا به ما یاد اوری می کنه که یه مشت یابو دارن بهت حکومت می کنن که هر غلطی می کنن چوبشو تو باید بخوری و بس .

    دوست داشتن

    پاسخ
  2. تازه اصلا طرف میاد می گه تو که دو روز دیگه می خوای منو فیلتر کنی بذار من از همین امروز نذارم وارد سایتم بشی تا دیگه تو هم انقد زحمت اضافی نکشی …

    دوست داشتن

    پاسخ
  3. حرف حساب كه جواب نداره. باهات موافقم وتاييد مي‌كنم.

    دوست داشتن

    پاسخ
  4. با سلام
    ما فقط بلديم انگشت تو چشم ديگران بكنيم حتي اگه دستمون به چشاش نرسه !چرا شايد چون احتمال موفقيتمون بيشتره و اگه هم نباشه بهمون نمي گن محارب حتي نميگن تو ! شايدم چون نميگيرنمون و زندانمون كنن

    دوست داشتن

    پاسخ
  5. دولت ایران که هویت ما رو به لجن کشیده از کجاست؟ از مریخ؟ از خود همین مردم اومدن. قبول کنید یا نکنید ایرانی ها بی فرهنگ ترین و مزخرفترین ملت دنیا هستند ( 80% ). این خودمونیم که خودمونو به لجن کشیدیم.این ایرانی ها بودن که انقلاب کردن. این ایرانی ها بودن که همیشه سایه یک مستبد رو بالا سر خودشون خواستند. ماها دیکتاتور پروریم. من هم هیچ احساسی به این نام ندارم و به همون اندازه که دلم می خواد آفریقا آباد بشه دقیقا به همون اندازه می خوام ایران هم آباد بشه. اصلا ایرانی یعنی چه ؟ وطن یعنی چه ؟ ملیت ؟ تا جایی که یادم میاد اینا شده ابزار نژاد پرستی مدرن. من ایرانی نیستم. من اهل زمین هستم.

    دوست داشتن

    پاسخ
  6. یعنی به نظر شما یاهو فرق ملت و دولت ایران رو نمیدونه
    از نظر اونا ایرانی یعنی دولت و ملن با هم
    اصلا نمیفهمند که دولت بد هست و مردم نمیخوانش و اون دولت بازم هست

    دوست داشتن

    پاسخ
  7. ببینید این مردم ایران هستن که ملت ایران رو میسازند!حالا مردم ایران شامل چه کسانی می شه؟! من و شما ملت ایران رو میسازیم.اگه من و شما این طوری فکر کنیم اون وقت ملت ایران همینطوری که هست (حالا چه خوب و چه بد) باقی می مونه.چه طوری بود که زنها اومدن توی تاریخ ایران علیه این که نمی ذارن درس بخونن قیام کردن وحالا همه بدون این که تلاشهای سخت اون زمان رو در نظر بگیرن دارن با حقوق برابر درس می خونن؟! تا حالا فکر کردین که اگه زنهای اون موقع هم مثله اکثریت مردم الان ما می شستن و ملت غرب رو که توش آزادی (حداقل برای درس خوندن زنها )بود می پرستیدن شاید حتی امروز هم زنها نمی تونستن درس بخونن؟ ملت ایران ما هستیم و نه کس دیگه.و اگه ما هم فقط بشینیم و اعتراض کنیم و از مملکت خودمون ناراضی باشیم در اصل داریم ایران خودمون رو زیر سئوال می بریم! من اگر برخیزم تو اگر بر خیزی همه بر می خیزند من اگر بنشینم تو
    اگر بنشینی چه کسی بر خیزد؟!
    دولت رو خود مردم انتخاب می کنن پس حق هیچ شکایتی هم ندارند .ملت و دولت یکی هستند… ملت ایران هویت مارو به لجن نکشیده این ما هستیم که هویت ایران رو به لجن کشیدیم.ما دقیقا یعنی من وتو !! من وتویی که ایرانی هستیم وباید طوری باشیم که به ایرانی بودن خودمون افتخار کنیم!

    دوست داشتن

    پاسخ
  8. گذشته از اینها، ما از یاهو و گوگل انتظار این حرکت رو نداریم. گرچه از دولت ایران داریم!

    دوست داشتن

    پاسخ
  9. دوست بسیار خوبم من مدت مدیدی است که سایت شما را مطالعه می کنم یک خواهش کوچولو دارم تمنا می کنم من را لینک کنید خواهش می کنم چه خواستید مرا لینک کنید چه نه در بخشنظرات وبلاگم بگید تا من خوشال بشم اگر خواستید مرا لینک کنید با نام (دانلود نرم افزار و مطالب جالب دنیای کامپیوتر ) لینک کنیدراستی اگر لینک کردید بگید تا من هم شما را لینک کنم
    amirata.wordpress.com

    دوست داشتن

    پاسخ
  10. خودمون هوای خودمونو نداریم! دو دستی تو سره هم می زنیم حالا چه انتظاری از دیگران داریم!

    دوست داشتن

    پاسخ
  11. منم موافقم . خیلی متن بجایی بود. وقتی ما در سرویس های وبلاگمون نام کشورهایی که باهاشون رابطه خوبی نداریم رو نمی ذاریم ، خوب اونام اسم ما رو نمی ذارن . مال خودشونه ، هر کاری بخوان می کنن . اصلا بابا اگه بگن ما کاربر ایرانی نمیخواهیم داشته باشیم باید کی رو ببینیم؟ اونوقت حسابی آبرو ریزی میشه …..

    دوست داشتن

    پاسخ
  12. بازتاب: از ماست که بر ماست « شاخ به شاخ

پاسخی بگذارید

