وبلاگ

روز جهانی وبلاگ

دیروز روز جهانی وبلاگ بود و من هم دستم از این جهان کوتاه بود. بنابراین اجرای دستورالعمل مصوبه به امروز افتاد. برعکس ماهی که هر وقت از آب بگیری، می‌میره! برای این موضوع هنوز دیر نشده.
بنابراین من جدیدترین وبلاگ‌هایی که می‌خوانم و به گوگل‌ریدر اضافه کردم رو معرفی می‌کنم، باشد که رستگار شویم:

۱- تلنگر (Feed): یکی از وبلاگ‌هایی که جدیدالتأسیسه. در لینکدونی گناهکار لینک اولین مطلبش رو دیدم و از اون به بعد همیشه حرف‌هایی زده که توی دل من زندگی می‌کنند. با توضیح اینکه «بعضی سؤال‌ها تلنگری است به ذهن» مواردی را مطرح می‌کند که باید به ذهن مخاطب تلنگر بزند که به راستی چرا؟ این هم قسمتی از آخرین مطلبش:

آیا نام این شهر را می دانید؟
شهری است که اگر در آن نوشابه بخوری، شلاق می خوری. اگر شلوار و پیراهن سیاه بپوشی، دستگیر و زندانی میشوی. اگر دست مادرت را در خیابان بگیری، شب را باید در بازداشت بمانی. اگر با همسرت همبستر شوی، جرم آن شلاق است. دانش آموزان تنبل و شلوغ کلاس را آفتابه به گردن در دور شهر می چرخانند، خیلی تنبل ها هم اعدام. مردها باید با لباس در استخر شنا کنند. مردها باید در تابستان و زمستان کت و شلوار مشکی با دکمه های بسته بپوشند. (گفتگوی تمدن‌ها یا انرژی هسته‌ای، کدام حق مسلم ماست؟)

۲- دنیای وبلاگ (Feed): مطالب تحلیلی کوروش از اتفاقاتی که در دنیای وبلاگ‌ها می‌افتد نیازی به تعریف ندارد. نوشته‌های او نشان می‌دهد که درک بالایی از وب فارسی و همچنین جهانی دارد. پیشنهادها و انتقادهای او همه منطقی و در نهایت احترام است. در ضمن لیست وبلاگ‌های ایرانیان جهان هم یکی از کارهایی‌ست که زحمت زیادی برای آن کشیده تا به سرانجام برسد.

سعی من اینست که راه حل ها با توجه به ساختار مدیریت کمترین اشتغال را برای مدیران به وجود آورد، رفتار کاربران بصورتی که نیاز به دخالت دائم مدیریت نباشد کنترل شود، کیفیت مطالب عرضه شده بالا برود و … در واقع فقط در دو مورد عکس العمل مدیریت لازم باشد. افشاگری و فحاشی. در سایر اوقات مدیریت با توجه به بازخورد، حدنصابها را جهت بهینه کردن سیستم تغییر دهد. از نظر من محور اصلی حرکت به سوی بالاترینی بهتر، منفی ناشناس است. گرچه شناسائی فرد منفی دهنده به جهت نقشی که سایر کاربران در افشای تبانی میتوانند داشته باشند مهم است، اما عدم اجرای آن زیانهای به مراتب بیشتری از این منفعت به وجود میآورد. از طرف دیگر این منفی ناشناس به عنوان یک مکانیزم موثر در مواردی مانند: توجه و حضور بیش از حد مطالب زرد، مطالب دست دوم و سوم، موارد عدم رعایت کپی رایت، مطالب اسپم، پستهای 5 دقیقه ای و … به صورت موثری عمل خواهد کرد. از طرف دیگر به نظر من بالاترین تشکیل شده است از اقلیتی که رفتاری نامطلوب در جهت خلاف سیستم دارند و اکثریتی که جهت هوشمندانه ای در رفتار بالاترینی خود ندارند. عمده هدف به نظر من باید این باشد که اکثریت را در جهت کنترل سیستم مورد نظر کنترل و قدرت بدهیم. (چهارده پیشنهاد برای بهبود بالاترین)

۳- وسوسه‌ای به نام بودن (Feed): از طنز کوهیار خوشم آمده، این روزها که خودم دل و دماغی برای نوشتن طنز ندارم خواندن نوشته‌های کوهیار یک نیاز اساسی‌ست. در این مواقع لازم است که بگویم بدون شرح!

اگر درست يادتان باشد چند وقت پيش در خبرها آمده بود كه : حزب الله ايران منچستر انگليس را خريداري مي كند. البته اين خبر كمي بعد تكذيب شد. اما يك سردار سپاه براي بنده ايميل زده و جريانات پشت پرده را افشا نموده. از آن جمله متن نامه ارسالي به باشگاه منچستر كه عيناً اين زير ببينيدش.
رياست محترم باشگاه منچستريونايتد
با سلام و خسته نباشيد و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما به درگاه ايزد منان
بدين وسيله به اطلاع مي رساند كه اين تشكل قصد دارد آن باشگاه معظم را خريداري نموده و در جهت اهداف خداپسندانه وقف نمايد. (سربازان گمنام منچستر)

۴- روزها (Feed): امین یکی از دوستان توییتری است که در وبلاگش همه‌چیز گاهآ پیدا می‌شود از شعر و موسیقی ناب گرفته تا روزمرگی و اطلاعاتی در مورد پروژه‌های اوپن‌سورس، در هر صورت من خودم هم از وبلاگش استفاده کرده‌ام هم از خودش راهنمایی گرفته‌ام بسیار.

دو نفر کشته شدند ! که یکیشان پسر جوانی بود همسایه ی کوچه ی بالایی ما . بیچاره تازه نامزد کرده بود و حتما مقدمات عروسی را هم فراهم می کرد .
خوب سپاهی بودن و آن هم در منطقه مرزی بودن این چیزها را هم دارد دیگر ! گویا با ماشین که از منطقه ی جنگی ! بر می گشته اند ، می روند روی مین و تمام. (یک خبر ساده)

۵- که زن نبودی…امّا (Feed): میثم یوسفی ترانه می‌گوید، از دیگران ترانه می‌نویسد، دغدغه‌هایی دارد تقریبآ مشابه من. در مورد سینما، تئاتر و موسیقی نوشته‌هایش قابل تأمل‌اند. عنوان وبلاگ از یک ترانه‌اش می‌آید.

رو منطق نموندن، اومد، نشست، خندید
تو عکس رنگی گُنگ، نبودن منو دید
همه چی سر جاش بود، برای کشتن من
با چشمای کبودش، تو آینه زُل زد اون زن
اون ابروهاش یه تیر بود، باهاش ستاره می‌زد
تو جای خالی من، یه قلب پاره می‌زد
و من نبودم اما، که زن نبودی…اما
به لب رسیدم از کی؟ که من…نبودی…اما
چقدر گُنگه این ما، که با تو منگ بودم
و تو نبودی اما…شبیه سنگ بودم (اما…)

وبلاگ‌هایی رو نوشتم که این اواخر با آن‌ها آشنا شده‌ام. وگرنه کلی وبلاگ برای معرفی هست. امیدوارم که روز به روز به تعداد وبلاگ‌های خواندنی اضافه شود. خدا هم یک چند ساعتی را به شبانه‌روز برای خواندن این‌همه نوشته‌ی دوست‌داشتی اضافه کند!

2 دیدگاه برای «روز جهانی وبلاگ»

  1. فواد عزیز
    ممنون که در میان وبلاگهای روز جهانی وبلاگ دنیای وبلاگ هم بود و خوشحال هم شدم. متاسفانه آنقدر بازیگوشم ،از تکرار خودم هراسانم و به دنبال راههای نرفته که یکی از همین روزها از گفته خودت پشیمان میشوی!
    با بهترین آرزوها برایت.

    دوست داشتن

پاسخی بگذارید

