خوراک آراِس‌اِس

متاسفم برای جام‌جهانی

نوشته‌شده در

چشام مث شب بارونی، دلم پر از غم پنهونی*
آرژانتین حذف شد. به همین سادگی! خیلی خودم رو کنترل کردم تو این بازی اما نشد. دوست نداشتم توی این جام دیگه از ناداوری‌ها ناله کنم. کاش به آلمان باخته بودیم اما ما به آلمان نباختیم. درصد مالکیت توپ رو نگاه کنید. موقعیت‌های خطرناک و تعداد پاس‌های کوتاه همه نشان از برتری مطلق آرژانتین می‌دهد اما این آلمان است که بازی را به پنالتی می‌کشاند و با ینس لمن برنده می‌شود کاش آبوندانزیری را سالم گذاشته بودند تا نبرد دروازه‌بان‌ها برابر باشد اما فرانکو با ۴ بازی ملی چه می‌توانست بکند در حالی که آیالا با بالای ۱۰۰ بازی پنالتی رو خراب کرد.
تقصیر هیچ‌کس نیست نه پکرمن و نه آیالا شاید اگر در فینال هم به آلمان می‌خوردیم آلمان قهرمان می‌شد. حتی مارادونا رو یک‌بار هم نشون ندادند! اما بکن‌بائر سوژه‌ی تلویزیون بود.
متاسفم برای جام‌جهانی که تیمی مثل آرژانتین رو از دست داد و انتظار من هم به سر نرسید. این‌بار آرژانتین برخاسته بود اما نخواستند. لوبوس میشل حتی خطا روی آبوندانزیری رو نگرفت چه برسه به اشتباه‌های دیگرش.
فیفا گراهام پل را به خاطر اشتباه ناخواسته‌اش محروم کرد اما هیچ‌کس گل‌های درست مردود شده‌ی آرژانتین را ندید. داوری‌های به سود میزبان و گل آفساید ثبت‌شده‌ی برزیل!
چه تیمی بیشتر از آرژانتین لیاقت قهرمانی داشت؟ بگذریم از این حرف که سال‌هاست تیم قهرمان لیاقتش را نداشته است. شاید باید فینال ۲۰۰۲ تکرار شود و این‌بار آلمان ببرد تا انتقام بگیرد این اتفاق یک‌بار دیگر هم افتاده بود در ۱۹۹۰.
به شدت درهم ریخته‌ام. این‌ها را هم برای سبک شدن نوشتم. حالا باید ما آرژانتینی‌ها منتظر قهرمانی یک تیم اروپایی باشیم چون برزیل هم جام زیادیش می‌شود.
به هر حال دیگر جام را دردستان سورین نخواهیم دید و چهار سال دیگری که نه آیالا هست، نه کرسپو و نه المپیک برلین! و ما منتظر خواهیم ماند تا به حقمان برسیم.
==========================================
* «چشات مث شب بارونی، دلت پر از غم پنهونی» از آهنگ بغض با صدای داریوش و شعر اکبر آزاد

یک پاسخ

  1. اصلاً دوست ندارم آلمان برنده شود!

    دوست داشتن

  2. اما من چهار سال منتظر مي مانم و شايد چهار سال بعد از آن… روزي پسران آبي و سفيد بر جام بوسه خواهند زد.

    دوست داشتن

  3. موافق‌ام قربان! برد حق آرژانتین بود.

    دوست داشتن

  4. حیف شد ! اگر مسی بود !

    دوست داشتن

  5. تسلیت.خیلی ناراحت کننده بود این باخت

    دوست داشتن

  6. اما به نظر ِ من پکرمن کمي مقصر بود!
    بيرون کشيدن ِ ريکلمه، اون هم در شرايطي که آرژانتين احتياج داشت به حفظ ِ توپ و موقعيت ِ بازي! کار درستي نبود! کامبياسو کار ِ خاصي نکرد از وقتي اومد به بازز!
    حتي مردم ِ آرژانتين به دارش مي‌کشن که چرا مسي رو بازي نداد!
    و خب، ناداوري‌ها! بقول تو کاش به آلمان مي‌اختيم!!

    دوست داشتن

  7. بابا تا کی می خواید از زمین کج بنالید؟ آرژانتين از اول هم شخصیت قهرمانی نداشت بخدا

    دوست داشتن

  8. به جز حسرت چیزی نماند

    دوست داشتن

  9. سلام فواد جان . می‌خواستم در مورد قالب جدیدت بگم که به نظرم بهتره سایز مطالب از ۱۰ به ۹ تبدیل بشه و همچنین padding بخش اصلی و ساید رو هم بیشتر کن حداقل ۳ یا ۴ تا .

    دوست داشتن

  10. فکر می کنم خواست المان بیشتر بود برای برد …تعویض های پکرمن بسیار به جا بود …او بسیار زیرک است …

    دوست داشتن

  11. بلاگمان را كه استكبار جهاني بست. آرژانتين هم كه باخت. برويم رسما گريه!

    دوست داشتن

  12. سخت نگیر فواد جان – البته من هم هیچ نمی‌خواستم آرژانتین این مدلی حذف بشه چون خوب بازی کردن این جام جهانی.

    یادت نره که تو این بازی‌ها همه بازنده‌اند الی یک تیم پس زیاد سخت نگیر جون‌ام.

    مراقب خودت باش فواد جان.

    دوست داشتن

  13. اينجا كه غريبه نيست،پس اين را از دل بگويم : تلفيق حسرت وانتظار پوستمان را تا 2010 خواهد كند،بي تعارف!!!

    دوست داشتن

  14. واقعا غم انگيز بود واقعا ناعادلانه بود اصلا حقش نبود آرژانتين اينطوري در عين شايستگي حذف بشه اينقدر قاطي بودم نميدونستم چي درموردش بنويسم تو وبلاگم :((

    دوست داشتن

  15. دوست داشتم‌ آرژانتين اول بشه… ولي نشد . آلمان رو هم دوست ندارم…

    دوست داشتن

  16. من دلم میخواست برزیل ببره اما نه شود اما متاسفم برای ایران

    دوست داشتن

  17. سلام به همه متعصبان آرژانتین آرژانتین حذف نشد حذف ش کردن سال 2002 یه جور این دفعه هم یه جور وقتی آرژانتینحذف شد تا صبح گریه کردم ای کاش داور و کلآ فدراسیمن آلمان به خاطر این کثیف بازی محروم میکردند
    دیگه بیشتر نمیتونم بنویسم کی برد خیس شده

    دوست داشتن