روزانه

من نیازم، تویی پرهیز

از کنار مجلس روضه‌خونی همسایه‌مون رد می‌شدم، صدای سخنران بلند بود، شنیدم می‌گفت اگه دیدید توی تلویزیون یه کانال داره یه مسابقه ورزشی یا فیلم سینمایی پخش می‌کنه و کانال دیگه برنامه‌ای در مورد مسائل شرعی و دینی داره، باید این برنامه رو نگاه کرد! (اگه یه کانل فوتبال یا فیلم داشته باشه که کسی عوضش نمی‌کنه!)

رو نیست که! یکی نیست بگه میشه بگین گنجایش بهشت چقده؟ من اگه می‌دونستم یه امکانی برام پیش اومده به یکی دو نفر از صمیمیام بیشتر نمی‌گفتم، همه رو که دعوت نمی‌کردم! اینا هیچ فکرشو نمی‌کنن با اینهمه مشتاق واسه خودشون جایی می‌مونه یا نه!!!

به زور می‌خوان مردم رو مشتاق به دونستن مسائل شرعی و دینی نشون بدن، آخه کدوم آدم عاقلیه که موقع پخش بازی مثلآ بارسلونا – میلان بزنه دعای کمیل نگاه کنه؟! مگر اینکه خیلی مخش تحت تاثیر خرافات قرار گرفته باشه، واسه دین شخصیت قائل بشین دیگه، حالا هر دینی می‌خواد باشه، عقیده‌ها قلبیه، چرا برای قلب‌ها ارزش قائل نیستید؟

خداییش اگه تلویزیون یه فیلم توپ گذاشته باشه حالا هر چیم سانسور داشته باشه، نماز رو هم بی‌خیال میشین چه برسه به یادگیری مسئله شرعی، تازه موقعی که همه شبکه‌ها برنامه‌ی دینی داره من خاموشش می‌کنم! همین حرف‌ها رو می‌زنین که ارزش دین رو میارین پایین، به جای جذب مخاطب طرد مخاطب می‌کنید، اونوقت گله از خر دجال می‌کنید، این‌طرف هی زیارت و دعا و سخنرانی‌های تکراری، اون‌طرف گله از فیلم‌های مستهجن آمریکایی و تکنولوژی فسادآور!

ماهواره‌ها رو جمع می‌کنید؟ به خدا تو کشورهای دیگه هم شبکه‌های مستهجن به صورت آزاد پخش میشن، پس شبکه‌های خبری و هنری و مذهبی باید جمع کنن جل و پلاسشونو؟ اشکال کار از جای دیگه‌س، بازار شما دیگه نه تنوع داره نه جذابیت! به جای دعوت‌ها و حرف‌های تکراری جذابیت ایجاد کنید اون هم نه با سخنرانی باز، دیدم این حجت‌الاسلام نمی‌دونم چی‌چی حرف‌های قشنگی می‌زنه که آدم می‌خواد همونجا ایشون رو به جای معشوق در آغوش بگیره! خالی می‌بنده، آقاجون حرف‌های تو وقتی جذابه که فقط کشور باشه و یه دین! من روش قاسم جعفری و فیلم‌هاش رو بیشتر می‌پسندم، البته اگر اجازه داده بشه عقیده‌های دیگه هم جذب مخاطب کنن!

من از دوری راه انتظار گفتم
من از روییدن گل در بهار گفتم
تو از فصل گل و گلریز می‌گفتی
تو از دلتنگی پاییز می‌گفتی
من از مهر و محبت و وفا گفتم
تو از درد و غم و جور و جفا گفتی

من بهارم، تویی پاییز، من نیازم، تویی پرهیز
فاصله بین من و تو، داره خطی حیرت‌انگیز

من حدیث رویش باغم، تو هجوم باد گلریز
من یه شعر عاشقونه، تو یه آهنگ غم‌انگیز
گفتنیم با تو زیاده، تن من زخمی باده
به یقین با تو می‌بینم آرزوم رفته به باده

5 دیدگاه برای «من نیازم، تویی پرهیز»

  1. تو که می تونستی اینو طنز کنی چرا انقدر صریح نوشتی مومن؟ آخه آخوند و بسیجی که تو وبلاگ تو نمی یان؟ ما میایم یه کم به ریش بقیه بخندیم!

    دوست داشتن

  2. واقعنم! ديگه از حد افراط هم گذروندن! بعد مي‌گن جوونا از دين زده شدن! جوونا از آخوند جماعت متنفرن! خب برادر من! حاجي ِ من! بيا به حرف اين جوونا (امثال همين برادر فواد!!) گوش کن تا بفهمي جوون از اين زندگي فقط مسائل شرعي رو نميخواد!
    اي بابا!

    دوست داشتن

  3. harfat doroste. vali moshkel az din nist. moshkel bazy Akhoondan. dar zemn aghaye TANZ NEVIS bedoone man basiji hastam. va ghazieye Akhoond ba Basiji fargh dare.

    دوست داشتن

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.