خوراک آراِس‌اِس

هزار سؤال بی‌جواب

نوشته‌شده در

قالبی را که مشاهده می‌کنید، ماحصل دو ساعت وقت گرانبهای من بیکار می‌باشد که تقدیم می‌شود! اگر رنگش توی چشمتان می‌زند بگویید نزند! که تا اطلاع ثانوی از این قالب خوشم میاد!!! خیلی هم فریندلی (What does it mean?) هست، ممنون از نظراتی که راجع بهش دادین، لوگو هم کوچیکه قبول دارم، فقط همین! معنیش اینه که من کوچیک همه‌ی بازدیدکننده‌ها و خواننده‌ها هستم! (کجای لوگو معنیش این بود، نمی‌دونم!) در ضمن هرگونه پیشنهاد و انتقاد رد می‌شود بر اساس مردم‌سالاری همه‌جوره!

مریم میرزای عزیزی پرسیده که دلیل انتخاب این اسم برای وبلاگم چیه! خیلیم واسش مهمه، راسیتش اینه که واسه‌ی خودمم مهمه بدونم چرا این اسم رو انتخاب کردم، ولی از شوخی گذشته واسه‌ی اینکه اینجا وبلاگ منه و راه کس دیگه‌ای نمیتونه باشه، بنابراین راه منه! یه دلیل دیگش هم آهنگ قشنگ داریوش بود که تصمیم گرفتم بذارم رو وبلاگم اسمشو، ولی مهم اینه که بیان کننده‌ی نظراتیه که کاملآ بهش معتقدم، امیدوارم که قانع شده باشید.

راستی حرف از راه من و داریوش شد، لیست قبل از ریلیز آلبوم «پروانه‌ای در مشت» ابی نشون میده که آخرش ابی جان آهنگ راه من رو گذاشتند توی آلبومشون، البته من صدای ابی رو خیلی دوست دارم و آهنگاش رو گوش می‌کنم، در اینکه یک زمانی این آهنگ رو اجرا کرده هم شکی نیست، اما تا قبل از بیرون اومدن آلبوم داریوش کمتر کسی خبر داشت، ضمن اینکه توی دنیای حرفه‌ای و کپی‌رایت یک اثر هنری مربوط به یک نفر نمیشه، مثلآ در مورد آهنگ و ترانه، ترانه‌سرا و آهنگساز حق اصلی رو به گردن آهنگ دارند، شما هم که حتی توی کنسرت این آهنگی که ساخته شده بوده رو اجرا نکردید، بعد از چندین سال وقتی آهنگساز و ترانه‌سرا متوجه شدند که شما تصمیم به اجرا و پخش این آهنگ رو ندارید، تصمیم گرفتند با داریوش کار کنند، دلیل این کار غیرحرفه‌ای شما رو متوجه نمیشم، البته شاید طرفدارهای زیاد شما ناراحت بشن از حرف من، اما فکر میکنم میشد موضوع را حل کرد، چند کار غیرحرفه‌ای دیگر از شما سراغ دارم که کمی نظر مرا نسبت به خودتان عوض کرده است، اما در مورد صدا هنوز هم همان ابی آقای صدا هستید.

برای استقلالی‌ها متاسفم که فردا باید شاهد از دست رفتن سومین قهرمانی از دستشان باشند، البته یک درصد احتمالش هست که قهرمان بشن اما اون یک درصد هم زیاد قابل اطمینان نیست! از همه جالب‌تر اینکه فردا پاس قهرمان بشه و پرسپولیس متحول بشه و جام حذفی رو ببره، اون‌وقت تنها چیزی که مطرح نمیشه اینه که پرسپولیس تو منطقه پایین جدول لیگه! و تنها چیزی که نمیشه دید، حضور استقلال تو جام باشگاه‌هاست!!! به هر حال اگه قهرمان هم شدید زیاد خوشحال نشید، آخه عنایتی هیچ جایی تو تیم ملی نخواهد داشت!

شنیدم دامنه‌ی مهرورزی در حال گسترشه و قراره چادرهای مختلفی دوخته بشه تا چهره‌ی دختران در حالت‌های مختلف محجبه دیده شود، من تو این سیاست‌های فرهنگ‌ساز گیر کردم، شاید فکر می‌کنند اگر چادر نباشد، قرار است هر روز یک آنجلینا جولی یا جنیفر لوپز به دنیا معرفی شود! به هر حال من که کاره‌ای نیستم، اما این چند روزه آهنگ‌های جهان خیلی به دلم نشسته، مثلآ آهنگ «دارا و سارا«:

«نمی‌دونم چی بر سر دارا و سارا اومد
که جای اونا توی کتابا اومد
دارا یقینآ حالا داراتره
حال و روزش از من و تو بهتره
دلم واسه سارای بیچاره سوخت
وقتی دیدم چادر سیاه بر سره

آب، آب، بابا، آب، هزار سؤال بی‌جواب

آب، آب، بابا، آب، هزار سؤال بی‌جواب»

یک پاسخ

  1. سلام
    بار دوم سومه كه اينجا ميام….خواستم يه نكته در مورد راه من بگم…..متاسفانه البومي كه تو بازار هست از ابي آلبوم اصلي نيست!اصلا تنظيمها ابتدايي هستن ، آلبوم اصلي تا 10-15 روز ديگه در مياد.ابي و شوبرت به شدت شوككه شدن از ديدن اين آلبوم نصفه و نيمص رو اينترنت…. حالا معلوم نيست واقعا رئيس كمپاني آونگ اين كار مسخره رو كرده و آلبوم رو به دستفروشها فروخته يا نه …به هر حال مسلما آهنگ راه من تو آلبوم اصلي نخواهد بود چون اصلا آهنگساز و تنشيم كننده و ترانه سراش فرق مي كنه و ابي ديگه انقدر هم دچار فقر آي‌كيو نيست كه دوباره جنجال الكي راه بندازه..همين .خهواستم بدوني راه من يكيه و اونم راه من آقامون داريوشه!
    =========
    ممنون از توضیحت، امیدوارم همینطور باشه.

    دوست داشتن

  2. به دو ساعتی بودنش…یوزر فرندلیه واقعا !!
    این دارا و سارا هم جالب بود!!! عججبب !!!
    همیشه پایدار و زند هباشی برای روایت‌های تازه و جدبد…

    دوست داشتن

  3. چشم منو که نمي‌زنه!
    تا چند ساعت ديگه همه چي مشخص ميشه! خدا کنه برق استقلاليو رو بگيره حالشو ببريم!

    دوست داشتن

  4. من الان قالب وبلاگ رو درهم می بینم
    شاید مشکل از بروزر من باشه
    از آوانت استفاده می کنم

    دوست داشتن

  5. نخست درباره ی دو ترانه ای که از آلبوم (حسرت پرواز) از آن بردی: می دانی که نسخه ای از حسرت پرواز که آن را به صورت ناجوانمردانه(!!) از اینترنت دانلود کرده ایم و گوش داده ایم نسخه رسمی و کامل این آلبوم نیست. کاری است مسترینگ نشده که به نحوی به سرقت رفته و در اینترنت به نام (پروانه ای در مشت) قرار گرفته. ترانه راه من هم در این آلبوم جایی ندارد. این ترانه متعلق به شهیار قنبری است، با ملودی فرید زلاند که سالها پیش توسط ابی به صورت آزمایشی (ماکت) خوانده شده. سال گذشته داریوش این ترانه را در آلبومی به همین نام اجرا کرد و ابی امتیاز خواندن این ترانه را از آن خود دانست و ترانه را تنها در وب سایت رسمیش http://www.ebi.net منتشر کرد. این ترانه توسط فرصت طلبان و اینترنتی و شاید برای پر و پیمان کردن آلبوم به آن افزوده شده.

    دوست داشتن

  6. من ترانه راه من رو هم با صدای بیهمتای آقای مسلم صدا ابی و هم آقای داریوش گوش کرده ام اجرای آقای ابی حدود 9 دقیقه و اجرای آقای داریوش حدود 6 دقیقه است که این تفاوت به علت تغییرات بوجود آمده در شعر است .من به دفعات قسمتهای مشترک اجراهای آقایان ابی و داریوش را کنار هم قرار داده و گوش کرده و با هم مقایسه کردم حقیقتا از اجرای آقای ابی بسیار بیشتر لذت بردم . شما در وبلاگتون صحبت از حرکات غیر حرفه ای آقای ابی میکنید.در صورتی که من حرکت آقای داریوش رو در پذیرفتن اجرای ترانه ای که می دونستن توسط آقای ابی قبلها اجرا شده غیر حرفه ای ترمیدونم خصوصا ا توجه به اختلافات این دو که شهره خاص وعام است .امیدوارم اگر توضیحی راجع به صحبتهای من دارید برای من ایمیل کنید.

    دوست داشتن

  7. با سلام من پویا هستم که دیروز هم با شما تماس گرفتم ایمیل شما رو دریافت کردموبعد از مطالعه آن لازم دونستم که توضیحاتی بدم :

    اول اینکه گفتید ترانه راه من رو با صدای آقای ابی نشنیده ایدبرای شنیدن اون می تونید به سایت
    http://www.tehran kids.com
    مراجعه کنید واز گوش دادن آن لذت ببرید.صحبت کردید که آقای داریوش با همه کار می کنند وبا کسی مشکل ندارنداما ظاهرا شما ازقضیه اختلاف داریوش و اردلان سر فرازکه موجب عدم پخش تعدادی از ترانه های آقای سرفراز مثل:سال صفر توسط داریوش شد بی اطلاعید.در ضمن همه از موضوع توهینهایی که توسط شهیار قنبری نثار ابی وداریوش شد آگاهندواین واقعا جای سوال است که چطور داریوش با شنیدن این همه توهین از وی حاضر شد برای آلبوم جدیدش دست همکاری به سوی اون دراز کنه؟ در ضمن به عرضتون می رسانم که شعر و آهنگ ترانه راه من توسط آقای ابی از شهیار قنبری و فرید زولاند در زمان اجرای آن در سال1998 خریداری شده بود ونکته قابل ذکر اینست که اصلا آهنگ آن با توجه به قابلیتهای صدای آقای ابی ساخته شده بوده وحتی خود آقای ابی چون آهنگ در مالکیتشون بوده مقداری آهنگ رو برای نزدیک تر کردن به صداشون تغییرات جزیی دادند و به همین دلیل است که اجرای آن توسط آقای ابی بسیار دلنشین تر از اجرای آن توسط داریوش است که اگر شما هر دو آهنگ رو در کنار هم گوش کنید متوجه این موضوع میشوید ودر مورد شهیار قنبری ایشان حق فروش شعری رو که قبلا به کس دیگری فروخته بودن به خواننده ای دیگر نداشتن و کسی که ابی رو به پول پرستی متهم میکنه حالا باید به این سوال در مورد خودش هم پاسخ بده .که البته شخصیت آقای قنبری دیگه برای همه روشنه کسی که تا حالا حداقل با 4تا5 تا از شبکه های ماهواره ای ایرانی همکاری داشته ودر انتها با همه اونا اختلاف پیدا کرده وفعلا سر از شبکه دیدار در آورده که معلوم نیست تا کی اونجا دوام بیاره .ضمناآقای ابی با سند و مدارکی که در این زمینه داشت می تونست حداقل در رسانه های همیشه آماده ی جنجال لوس آنجلس غوغایی به پا کنه ، ولی باز هم با بزرگواری و احترامی که برای همکارانش قایله کوتاه آومد و تنها این ترانه را با اجرای خودش در وب سایت گذاشت تا طرفدارانش ماجرا را بدونند و این اثر سوخته شده را با صدای او بشنوند .درود بر او. منتظر جواب شما هستم.موفق باشید

    دوست داشتن

  8. می خواستم از آقای علی که در پیامشون با حالتی توهین آمیز گفتن: «ابي ديگه انقدر هم دچار فقر آي‌كيو نيست كه…» به شدت ابراز گله بکنم.

    دوست داشتن

  9. نمي دانم دعواي وبلاگي راه من براي چيست ؟ آقاي crackو آقاي پويا! از نظر شما جدا اجراي راه من با صداي ابي قشنگ تر از اجراي داريوش است؟ چون آن 6 دقيقه و آن يكي 9 دقيقه است؟ معذرت مي خوام بهتره به يك روانشناس حاذق خودتو معرفي كنيد چون تعصب ذهنتون در گير كرده!.ابي رنگ صداي مناسبي براي مضمون آن ترانه نداشته دايناميك صداي او در اجراي اين ترانه اصلا جالب نست!!! چرا الكي آنرا دلنشين تر عنوان مي كنيد !! چون فقط ابي را دوست داريد!! هر صدايي براي بيان مضموني مناسبه ابي هم صداي خاص خودشو داره – لطفا ابي لاورزها بهشون بر نخوره خل بازي در نيارند- اينجانب هم داريوشي داريوش لاورز و از ….چرت پرتها نيستم نصفي از آهنگاش رو هم ضعيف مي دونم اما بايد انصاف داد راستي چرا به جاي لذت بردن از معدود يكي دو ترانه زيبايي هم كه ساخته مي شه بايد با تعصبات مسخره اي كه در ما ايراني ها است نابودش كنيم!! اما شما اقاي پوياي عزير مطمئن باشيد اگر سند و مدركي بود ابي جان آنرا رو مي كرد واقعا خودت مي دانستي 7-8 سال پيش آهنگي با صداي ابي به اسم راه من اجرا شده ؟اين ترانه مرده بود ولي به نظر من الان جز ترانه هاي زيبا است

    دوست داشتن

  10. منهم با نظر شخصي به اسم علي ؟ موافقم به قول ايشان لاورزها فقط شخصيت آن كسي كه طرفدارش هستند را خراب مي كنند گويي ما 2-3 معصوم بيش از 14 معصوم داريم .طوري است كه انگار اين آقايان هيچ نقدي را از خواننده محبوب خود قبول نمي كنند واقعا جو تهوع آوري ساختيد

    دوست داشتن

  11. با سلام.من اینجا لازم میدونم که مقداری راجع به مسائلی که آقای علی در پیامشون مطرح کردند پاسخ بدم: البته پیش از شروع از توهین ایشون نسبت به خودم که البته مرتبه اول هم نیست و گویی ایشون بدون بدون گفتن توهین توانایی طرح نظرشون رو ندارندچشم پوشی می کنم. 1- یکی از مضحکترین و خنده دار ترین قسمت پیامشون آنجایی بود که نسبت متعصب رو به بنده دادندوبه خاطر داشتن این صفت پیشنهاد رفتن نزد روانشناس روبه بنده داده اند که البته من توجه ایشون و همه خوانندگان رو به پیام مورخ 21 آوریل ایشون که امیدوارم آن رو پاک نکنید جلب میکنم که در انتهای آن پیام گفته بودند:» خواستم بدوني راه من يكيه و اونم راه من آقامون داريوشه! «.که این به وضوح مبین اینست که علیرغم ادعایی که دارند خودشون هم دچار مرض تعصب هستند. به نظر بنده کسی که خودش دارای عیبی است صحیح نیست اگر در کسی همون عیب را می بینه آ« رو ذکر کنه. در مورد پیشنهاد ایشون برای رفتن بنده نزد روانشناس هم باید بگم که: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. 2-در قسمت دیگری از پیام ایشون خطاب به بنده گفته شده که بنده به این جهت اجرای آقای ابی رو بیشتر از داریوش دوست دارم که که اجرای آن 3 دقیقه بیشتر از اجرای داریوش استو در جایی دگه هم گفتند چون شما دوستدار ابی هستید لذا از روی تعصب اجرای اون را بیشتر دوست دارید در پاسخ باید بگم: خیر! من در پیام 26 می خودم گفتم که چون آهنگ در زمان ساخت با توجه به قابلیتهای صدای آقای ابی ساخته شده است لذا اجرای آن توسط ابی دلنشین تر از اجرای داریوش است و من روی این نظر خودم اعتقاد راسخ دارم.و بطور کلی من تونالیته واجراهای آقای ابی رو به جهت فراز وفرودهایی که در اجراهاشون است بسیار بسیار بیشتر از آقای داریوش که معمولا اجراهای یکنواختی دارند میپسندم.

    دوست داشتن

  12. جناب پويا ! با سلام
    ايجانب علي نويسنده كامنت مورخ 21 آوريل نيستم . اين اشكال از آنجا است كه ايميل ها در كامنتها درج نمي شه
    در ضمن
    مثل آن آقا ! داريوش را هم آقاي خودم نمي دانم !!!
    ولي شما تعصب زشتي نسبت به ابي داريد !!! قبول كن
    فكر مي كنم من اين خواننده ها اگر ارزشي داشته باشند در زيبا كردن لحظات زندگ ما است !! رتبه بندي آن با معيارهايي خاص و معدود و ابراز نظرمان به همراه با تلاشهاي عجيب جهت قبولاندن آن به ديگران كار بي هوده اي است براي تصديق مدعاي بنده سري به وبلاگهاي xلاورزها بزنيد ….. آدم سالم واقعا بدش مي آيد !!

    دوست داشتن

  13. سلام. فقط یه چیزی بهتون بگم شما تا آخرش رو بخونین. ابی جان بالاترین گام صدای یک خواننده رو در دنیا داره و جنس حنجره اش تنوره. ولی صدای داریوش باریتونه که یک درجه ضعیفتره. پس اصلا درست نیست که این 2 صدارو با هم مقایسه کنید و اینو بگم که هیچ کس دیگه هم این کاره نکنه چون خدا فقط یه دونه ابی آفریده با یه صدای ناب. همین و بس

    دوست داشتن

  14. فقط ابی و تمام.

    دوست داشتن