روزانه

تو ز دیار من آمدی

«تو ز دیار من آمدی، سکوت جانم به هم زدی، شیشه‌ی غم به تلنگری، زدی شکست»
سعید محمدی تو گوشم می‌خونه، تلویزیون جشن گرفته، یه نفر داره انگار راجع به پیامبر اعظم (هنوز من نمی‌تونم درک کنم، چطور عده‌ای به همین سادگی کلمه‌ی عوض شده را عنوان می‌کنند) می‌خونه، حوصلم سر میره، می‌زنم یه کانال دیگه که داره بیانات گهربار و نصایح همیشه پربار را در کنفرانس حمایت از مردم فلسطین پخش می‌کنه.
«چو نغمه‌ای بیش و کم زدی، به دل ریشم تو چنگ زدی، روشنی چشمون تو، به دل نشست»
لیگ برترم هست، استقلال از ذوب‌آهن با یه گل جلو افتاده و اونطرف پاس از فجر سپاسی عقبه، با اینکه شاید اگه استقلال قهرمان نشه ممکنه کار پرسپولیس توی جام حذفی سخت‌تر بشه اما ته دلم قلقلک میشه که بازم آرزو کنم استقلال روز آخر کم بیاره! مگه میشه که یه پرسپولیسی از شکست استقلال خوشحال نشه؟ مثل یه بارسایی که هرچی رئال بره تو بحران بیشتر حال میکنه!!!
در عرض چند دقیقه ورق بر‌می‌گرده، پاس به فجر گل میزنه و استقلال روحیش بدتر میشه، انگار توی بازی پرسپولیس هم فهمیدند استقلال گل مساوی رو خورده، حالا باز همه چیز به روز آخر کشیده شد، مثل چند دوره‌ای که استقلال روز آخر همه چیز رو از دست داده.
«هوای من شد هوای تو، صدای من شد صدای تو، تپیدن قلب به خاطرت، کشیدن درد برای تو»
حال مشکینی بده؟ شورای خبرگان؟؟؟ هاشمی گزینه‌ی بعدیه؟ نمی‌فهمم، هاشمی می‌خواست رئیس‌جمهور بشه حالا میشه رئیس خبرگان، کلآ همه چیز روبه‌راهه و سر جاش، این وسط فقط منم نمی‌فهمم!
«ای گل یاس سپید من، ای طلوع خورشید من، عطر تن تو به جان من، چه خوش نشست»
آمریکا باید زندانیان گوانتانامو و دیگر زندان‌های مخفی خودش را آزاد کند، اون‌وقت ما باید چی کار کنیم، اسرائیل باید جل و پلاسش رو جمع کنه، اصولآ در سیاست ابرقدرت‌ها برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف می‌کنند، بنابراین بازگشت ایران را به باشگاه ابرقدرت‌های جهان تبریک می‌گوییم، اما فکر کنم آمریکا هم خودش ابرقدرته!
«ای تو هم‌گریه‌ی دلپذیر، ای تو صفای دل اسیر، بی تو ای آیت زندگی، دلم شکست»
بازهم زمزمه‌ی سخت‌گیری می‌آید، دختران خود را آماده کنید که برای بهینه‌سازیتان سخت مشتاق شده‌اند، شنیدم توی هند (جزء باشگاه هسته‌ای‌ها بود؟) دختران و مدافعان حقوق زن مراجع قضایی رو مجبور به لغو قانون بستن کلوب‌های رقص کردند، دختران به سر کار خود برمی‌گردند، ستارگان بالیوود هم حمایتشان کردند؟
«اگه نفس بود برای تو، غم هوس بود برای من، اگه عزیز بود برای تو، حرف و حدیث بود برای من»
پراکنده‌گو شده‌ام، دیروز عید بود؟ چقدر «جودی فاستر» و «آنتونی هاپکینز» توی «سکوت بره‌ها» قوی و مسلط بازی می‌کنند، به قول «خوزه مورینیو» مربی چلسی فیلم‌های هاپکینز را باید چندین بار دید، راست می‌گوید؟
«تو ز دیار من آمدی
سکوت جانم به هم زدی
شیشه‌ی غم به تلنگری، زدی شکست
چو نغمه‌ای بیش و کم زدی
به دل ریشم تو چنگ زدی
روشنی چشمون تو، به دل نشست
هوای من شد هوای تو
صدای من شد صدای تو
تپیدن قلب به خاطرت
کشیدن درد برای تو

تو ز دیار من آمدی
سکوت جانم به هم زدی»

6 دیدگاه برای «تو ز دیار من آمدی»

  1. خب! حداقل خوشحالم در مورد پرسپوليسي بودن با هم تفاهم داريم! اوضاع رئال که اصلا اين روزا خوب نيست (في‌الواقع بعد از رفتن دل‌بوسکه هيچ وقت خوب نبوده!) از اين بابت خوشحال باش… اما همچنان از صميم دل اميدوارم قهرمان جام باشگاه‌ها نشيد!!

    نقش ابرقدرت‌ها در سياست رو هم خوب اومدي!

    دوست داشتن

  2. سلام .
    من اگه بخوام در موردی جز مطلبی که نوشتی نظر بدم باید کی رو ببینم . دهه.حالا گذشته از اینا . باریکلا . میبینم که نوشتنت یه جورایی شده (بهتر شده). یه جورایی سبکش هم عوض شده(بهتر شده) 😀
    سر بزنی خشنود میشم

    دوست داشتن

  3. ای ول یادت باشه هیچ موقع به پرسپولیس توهین نکنی

    تذکر بوداااااااااا از چلسی هم خیلی خوشم میاد ولی اول بایرن مونیخ (میشایل بالاک) چه ربطی داشت:d حتما ربط داشت دیگه
    خیلی عالی نوشتی از این نوع خوشم اومد خیلی بهتر شده واقعا آفرین بای

    دوست داشتن

  4. مي‌بينم که تيمتون برده و الان در آنجايت به شدت بزن بکوب راه انداختي! ولي نگران نباش حاجي! بازي برگشتي هم وجود داره!
    (آخر ِ اميدواري!!)

    دوست داشتن

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.